Sposób na pachnący dywan

Sprzedam mój sposób na odświeżanie dywanu. Daliśmy dywan Małej do czyszczenia. Odzyskał ładne kolory i teoretycznie brak w nim roztoczy, ale niestety nie najlepiej pachniał. Właściwie to cuchnął starymi skarpetami. Kompletnie nie nadawał się do pokoju małego dziecka. Szukałam sposobu na ładny zapach i przypomniałam sobie sposób z książki "Porządek musi być" Kim Woodburn i Aggie MacKenzie oraz  z programu TV o takim samym tytule.
Zmodyfikowałam trochę ten przepis i sprzedaję go dalej, bo naprawdę jest skuteczny.

Potrzebujemy:
SODY OCZYSZCZONEJ
SOLI KUCHENNEJ
SOLI DO KĄPIELI (ja wykorzystałam z Biedronki o morskim zapachu)

 Sól do kąpieli rozdrabniam w moździerzu. Następnie mieszam wszystkie składniki w miseczce i rozsypuje na całej powierzchni dywanu. Przeczesuje po dywanie gumową szczotką, ale można użyć zwykłej szczotki-zmiotki. Zostawiam na co najmniej 15 minut, choć im dłużej tym lepiej. Następnie odkurzam cały dywan dokładnie. Soda świetnie usuwa  niechciane zapachy, sól dodatkowo zabija roztocza a sól do kąpieli nadaje dywanowi cudowną, świeżą woń.


Komentarze

Popularne posty